Jak ważna jest owijka w rowerze?

 

Kierownice typu „baranek” są stosowane w wielu rowerach. Do najważniejszych z nich należą rowery szosowe, szutrowe i przełajowe. Oprócz samej konstrukcji kierownicy, która pozwala na wygodną jazdę, bardzo ważnym jej elementem jest owijka, która pochłania drgania. Owijki są łatwo montowane na każdym rodzaju kierownicy, a ich budowa pozwala na zredukowanie drętwienia, bólu i odcisków, powstających po długiej jeździe.

Owijki do kierownic szosowych

owijka na kierownicęWiele owijek jest produkowanych z różnych materiałów, Jest to spowodowane tym, iż wielu rowerzystów wykorzystuje owijki do różnych typów rekreacji czy sportu rowerowego. Owijka na kierownicę jest montowana w rowerach szosowych, które nie są narażone na wstrząsy. W takich rowerach możemy zamontować owijkę, która jest wyprodukowana z cienkiego materiału, który jest bardzo przyjemny w dotyku. Innym rodzajem owijek są wersje piankowe i żelowe, które zdobywają coraz większą popularność ze względu na duża ilość rowerów przełajowych i gravelowych. Owijki tego typu do spółki z karbonowym widelce, mogą wyeliminować nieprzyjemne skutki drgań, powstających podczas jazdy w trudnym terenie. Owijka jest także łatwa w czyszczeniu, co sprawia, iż wersje wchłaniające pot, mogą być łatwo zdezynfekowane i doczyszczone przed kolejną przejażdżką rowerową. Istnieją także owijki perforowane, które mogą być idealne dla osób, które nie lubią, gdy owijka robi się mokra w letnie miesiące.

Dzięki wielu rodzajom owijek możliwe staje się także dopasowanie jej koloru do odcienia siodełka, ramy czy innych elementów jednośladu. W wielu owijkach mamy do czynienia ze wstawkami, wykonanymi z różnego rodzaju barwionych materiałów. Możemy także wybrać owijkę, która posiada kolor bardzo rzucający się w oczy, co pozwoli na wyróżnienie się naszego roweru z tłumu.

 

Jak ważna jest owijka w rowerze?
Przewiń na górę